Waarom jij een werken-bij-website nodig hebt
Een werken-bij website is onmisbaar in deze tijd. Het is de ideale manier om jezelf te onderscheiden van concurrenten. Hoewel het vaak wordt verkondigd, is een werken-bij website niet de magische weg naar meer sollicitanten. Hierin speelt je bedrijfsimago een veel grotere rol. Waarom is het dan wél handig? Dat behandelen we in het onderstaande artikel.
Onderscheid jezelf van concurrenten
In de krappe arbeidsmarkt van vandaag worden potentiële kandidaten steeds kritischer in het selecteren van hun nieuwe werkgever. Het wordt dus ook belangrijker voor werkgevers om zich te onderscheiden van concurrenten. Een klein beetje onderscheiden is niet genoeg, je moet er met kop en schouders bovenuit steken.
Een frisse werken-bij website kan die onderscheidende factor zien. Het geeft potentiële sollicitanten een goed beeld van je bedrijf en de mensen die er werken. Je hebt de mogelijkheid om het verhaal van je bedrijf over te brengen op een unieke wijze. Werkzoekenden zien een werken-bij website ook als een bevestiging dat het om een serieus bedrijf gaat dat tijd en energie steekt in hun recruitment
Breng het verhaal van je bedrijf over
Een goede werken-bij website biedt de ruimte voor content omtrent je bedrijf en de mensen die er werken. Je kunt er verhalen kwijt van collega’s en meer vertellen over de missie, visie en kernwaarden. Dit geeft sollicitanten een helder beeld van je bedrijf en maakt het voor hen eenvoudiger om te ontdekken of er een match is.
Ook is het mogelijk om video’s of podcasts te delen. Zo krijgen de kandidaten een goede indruk van hun nieuwe werkomgeving.
Maak solliciteren overzichtelijker
Het is voor kandidaten niet altijd eenvoudig om uit te zoeken waar ze moeten solliciteren. Een werken-bij website vergemakkelijkt dit proces. Kandidaten kunnen zich nu volledig verdiepen in jouw organisatie, zonder afleiding door je productaanbod, waardoor de potentiële kandidaat beter geïnformeerd wordt.
Een werken-bij website is ook cruciaal voor het beheren van je eigen data. Hiermee kun je namelijk duidelijk onderscheid maken tussen werkzoekenden en klanten. Deze gegevens vind je terug in Google Analytics. Op basis hiervan zie je ook wat voor effect je wervingscampagnes hebben.
Koppelen aan je recruitmentsoftware
Als je gebruikmaakt van recruitmentsoftware, kun je eenvoudig je werken-bij website integreren met de software. Dit biedt tal van voordelen. Je hoeft bijvoorbeeld slechts één keer een vacaturetekst en andere details in te voeren. Bovendien worden sollicitaties die via de website binnenkomen direct in je software geregistreerd. Zo bespaar je niet alleen veel tijd, maar verklein je ook de kans op fouten.
Een werken-bij website maakt het voor kandidaten eenvoudiger om te solliciteren, het biedt de mogelijkheid om positieve ervaringen van medewerkers te presenteren en voorziet in een directe koppeling met je recruitmentsoftware. Al met al is het een goede investering om je daarmee online aanwezigheid naar een hoger niveau te tillen.
Gerelateerde artikelen
Wat kost het laten maken van website?
Waarom levert mijn website geen klanten op?
Wat is Google PageInsights en hoe gebruik ik het?
Zijn wij het webdesignbureau dat je zoekt?
Aarzel dan niet en neem contact met ons op.